סאונה רטובה

 

 

  

סאונה רטובה.. למה זה טוב..?

ניקוי הגוף מרעלים

.

שהייה בסאונה, שהחום בה עומד על 80 עד 110 מעלות צלזיוס, מאפשרת לגוף לבצע תהליך הזעה מוגבר, במסגרתו משתחררים רעלים כמו ניקל, עופרת, אבץ, נחושת וכספית, שלא היו יוצאים מהגוף בדרך אחרת. אחרי השהייה בסאונה, הגורמת לטמפרטורות הגוף לעלות לכדי 38 מעלות, כדאי ומומלץ לשתות כמה כוסות מים להשבת הנוזלים שאבדו לנו.

שחרור ורגיעה

סגרתם את דלת הסאונה, השארתם את כל טרדות העולם מאחוריכם ונכנסתם לעולם דומם, רגוע וחם. אם תשאלו את מי שיצא זה הרגע מסאונה אודות החוויה שהייתה לו, הוא ודאי יספר לכם שזה היה פסק זמן אמיתי ומבורך של שחרור מתחים, מנוחה ורגיעה. הסיבה לכך קשורה לא רק לשקט שיש בתוך הסאונה, הרחוקה מהכרך הסואן ומנותקת מהצרות של חיי היומיום, אלא לא פחות מכך לעובדה שכתוצאה מהעלייה בחום הגוף, משתפרת הזרימה של מחזור הדם בזכות הרחבת כלי הדם.

ברגע שיש אספקת דם טובה יותר לכל רקמות הגוף, משתפר תהליך ניקוז הרעלים בגוף, תהליך שמסלק גם מתח האצור בגוף, מקל על כאבים ומשחרר את השרירים. כמו כן הסאונה גורמת לגופנו לשחרר כמויות רבות של אנדורפינים, המסייעים להרגשה הטובה. או בעברית פשוטה – סאונה גורמת לנו להרגיש הרבה יותר טוב, וכל זה בצורה אובייקטיבית לחלוטין. המתח נושר מכם בלי שכלל תרצו בכך, וזהו כוחה האמיתי של כל סאונה טובה.

חיזוק המערכת החיסונית

חום הגוף עולה במהלך השהייה בסאונה ומגיע לטמפרטורה של כ-38 מעלות. מכיוון שבאמצעות החום מערכת החיסון מתמודדת באופן יעיל נגד פולשים, באותו תהליך בו מופקות כדוריות דם לבנות שתפקידן להילחם בפולש הזר (כגון חיידקים ווירוסים), הרי שסאונה תורמת לחיזוק מערכת החיסון. בקשר זה, מחקרים מראים כי ביקור קבוע בסאונה, של כפעמיים-שלוש בשבוע, מצמצם ב-50% את הסיכויים לחטוף הצטננות במהלך הימי החורף.

הקלה בבעיות רפואיות שונות

שהייה בסביבה חמה ולחה מרגיעה את הגוף, מפחיתה את הלחץ היומיומי הקבוע על המפרקים ועל השרירים ומאפשרת לנו להרפות את כל חלקי הגוף בניחותא. מעבר לכך החום בסאונה מסייע להרחבת כלי הדם ולהגברת זרימת הדם בכל הגוף, דבר שבתורו מסייע לנו לסנן ולנקות את הדם ביתר יעילות ובמהירות רבה יותר.

תוצאות השהייה בסאונההקלה על דלקות פרקים, שחרור שרירים כואבים ותפוסים (הסאונה מונעת היווצרות של חומצה לקטית בשריר), הפחתה ברמות הסוכר בדם, דבר המסייע לחולי סוכרת מסוג 22; שיפור איכות השינה ללא נטילת תרופות; שיפור תפקודי הלב ועוד.

סיוע לירידה במשקל

אומנם סאונה אינה תחליף לאורח חיים נכון מבחינת אכילה ושתייה, אך היא בהחלט מהווה זרז (קטליזטור) המאפשר להשיל כמה קילוגרמים עודפים. מכיוון שהיא מייצרת תהליך הזעה יעיל במיוחד, הסאונה גורמת לנו לשרוף יותר קלוריות מאשר במצבי מנוחה אחרים. בהחלט יתרון משמעותי בעידן בו כמעט מחציתנו נמצאים בשלב כלשהו של דיאטה וירידה במשקל

נא לקרוא את הוראות הבטיחות לפני הכניסה לסאונה!!!

סאונה רטובה

סאונה רטובה

סאונה רטובה

סאונה רטובה

TOP