בריכת השחייה שלנו:

בקאנטרי ספורט לנד הבריכה חצי אולימפית מקורה.

השחייה בבריכה הינה במסלולים המסומנים ועל פי השילוט, כאשר נדרשת חובת חבישת כובע ים לרוחצים.

בבריכה מתקיימים חוגי שחיה, אימוני נבחרת וחוגי ספורט במים עמוקים ורדודים.

בבריכה מתקיימת באופן קבוע בקרת איכות המים ואנו מתגאים בתוצאות אותן אנו מתחזקים ברמה יומיומית קבועה.

בחודשי החורף הבריכה מחוממת עד לטמפרטורה של 28.5 מעלות בלבד. טמפרטורה זו הינה המקסימלית המומלצת בזמן פעילות גופנית במים.

 

שחיית פעוטות בספרטלנד!

החל מחודש ינואר נפתחות קבוצות שחיה לתינוקות.

שחיית פעוטות ידועה כאחת הפעילויות  הטובות ביותר לתינוק.

מסייעת בהתפתחות הגופנית והרגשית של הילדים.

שחיית פעוטות מגיל 3 חודשים עד גיל 4 שנים תתקיים בבריכה מחוממת ומקורה בטמפרטורה של °c33 מעלות.

הפעילות מבוססת על שירים, משחקים וגירויים שונים המותאמים לכל גיל בצורה ספציפית ומתבצעת ביחד עם ההורה ועם ציוד המותאם לתינוק שלך. הילד לומד לאהוב את המים ולהרגיש בהם בסביבה טבעית.

בחוג נעבוד על התפתחות הילד דרך שיפור השיווי משקל, חיזוק חגורת כתפיים, מערכת הנשימה, הביטחון העצמי של התינוק, דינמיקה קבוצתית, הרגלי מים בסיסיים ועוד המון דברים אחרים.

פעילות של כיף התורמת הן לילד, הן להורה ולקשר בין שניהם!

חוויה מרגשת ובלתי נשכחת ביחד עם התינוק.

.

החוג יתקיים בימי ג'

15:45 – 16:15  (3   – 9 חודשים +-)

16:15 – 16:45  (10 – 18 חודשים +-)

16:45 – 17:15  (19 - 24 חודשים +-)

17:15 – 17:45  (25 – 36 חודשים +-)

*(+-) תלוי בהמלצת המדריכה. 

יתרונות השחיה:

שחייה הינה פעילות גופנית אירובית שהעוסקים בה מפעילים את כל חלקי הגוף. בניגוד להליכה ולריצה, שבהן הדגש הוא על הפעלת הרגליים, בשחייה מפעילים גם את הידיים. השחייה מחזקת שרירים, מגמישה אותם ומפתחת קואורדינציה שאינה גורמת לנזקים בריאותיים כל עוד מבצעים אותה נכון. השחייה עובדת על מירב קבוצות השרירים בגוף, אך רק מי שידע איך לשחות ישיג את התוצאות והמטרות שאליהן הוא מכוון.  רבים הם יתרונות השחייה ואת חלקם נציג:
•    
השחייה תפתח את בית החזה, תגדיל את נפח הריאות כתוצאה מהמאמץ הגדול מכל ספורט יבשתי.
•    
העומס המופעל על הגוף נמוך במיוחד בשל תכונות המים. 
•    
מספר הפציעות בשחייה נמוך יחסית לעומת ענפי ספורט אחרים .
•    
שחייה נכונה תשפר כמעט את כל מרכיבי הכושר הגופני ותפחית בלחץ נפשי.
•    
בעלי עודף משקל מוצאים את השחייה כפעילות גופנית בה הם מצליחים בצורה הרבה ביותר. 
•    
השחייה מועילה לילדים בעלי בעיות בתפקוד מוטורי ובעיות נפשיות או רגשיות.
•    
טיפול בהפרעות קשב וריכוז: מחקרים הוכיחו שבזמן פעילות גופנית מופרשים למוח הורמונים שעוזרים לשפר את הריכוז והערנות. במהלך השחייה נכנסת לפעילות מאומצת מערכת הנשימה, תהליך הממריץ את תפקודם של אזורים חיוניים במוח ואת מערכת העצבים המרכזית. לימודי שחייה יהפכו את ילדך לשחיין קטן ומרוצה וישפרו את בטחונו העצמי.
מה שיעיד על רמת שחייה טובה הוא היכולת לשחות למרחק בהשקעה מינימאלית של אנרגיה ואורך התנועות: ככל שהתנועות ארוכות יותר כך היעילות גדולה יותר. בעבודה בקבוצות יש יתרון משמעותי מאחר והתלמיד מנסה תמיד להגיע להישגי חבריו ובכך מנסה לסיים כמה שיותר בריכות.
שחייה נכונה משיגה את עוצמות המים , ככל שתשחה נכון יותר והרבה יותר תהנה ותתרום לגוף ולנפש. שחייה נכונה היא פעילות נרכשת וכל אחד יכול ללמוד אותה.
על כן, לכולם כדאי ומומלץ לשחות!
שחייה נכונה מומלצת מאוד ל:
•    
כבדי משקל.
•    
בעיות נשימה (אסטמה).
•    
אנשים הסובלים מבעיות גב ובעיות פרקים.
•    
נשים הסובלות מבריחת סידן- (הפעלה של האיברים  בתוך המים במעמיסה בעיקר על העצמות והשרירים ושומרת על מפרקים בטוחים ללא עומס מיותר וזעזועים מסוכנים על עצמות הגוף(.
•    
ילדים בגילאים שונים המתפתחים מבחינת מוטוריקה וקוארדינציה. 
•    
ילדים עם בעיות חברתיות.  
השחייה תשפיע על ההתפתחות הנפשית בעיקר כשמדובר על שחייה בתוך קבוצה מכיוון שאלמנט הדינמיקה הקבוצתית משפיע מאוד:
•    
השתלבות בחברה ועזרה לחבר בתוך הקבוצה.
•    
שיפור ביטחון עצמי .self esteem 
•    
משמעת עצמית ומשמעת קולקטיבית.
•    
קבלת הדרכה ביקורת חיצונית ועצמית יכולת למידה.
חרדת מים של מבוגרים:
פוביה ממים יכולה להיווצר כתוצאה מטראומת ילדות והיא נמשכת לאורך חייו הבוגרים של האדם החרד. למרבה הצער לא תמיד ניתן לשחרר פחד ממים אצל פסיכולוג, בטיפול קליני, והמקום או הדרך הנכונה לטיפול בפחד זה הוא במים עצמם באמצעות "חוויה מתקנת" וניסיון חיובי שיבטל את החרדות. אם יצאתם לפנסיה או שהרופא המליץ על כושר גופני,יש כאבי גב או סתם החלטתם להתמודד עם  הפחד ולהיכנס לאווירת הספורט והבריאות זה אף פעם לא מאוחר !!!
אז מה שנותר הוא לקחת מגבת ובגד ים, להגיע לקאנטרי ספורט לנד, ולהשתלב בקבוצות לימוד השחייה או הסקציה הנמצאים ומוצעים  לכולם בכל גיל ובכל מצב.

נ ת ר א ה ....

 

TOP